NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
اللَّهِ
الْقَعْنَبِيُّ
عَنْ مَالِكٍ
عَنْ يَزِيدَ
بْنِ خُصَيْفَةَ
أَنَّ
عَمْرَو بْنَ
عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
كَعْبٍ
السُّلَمِيَّ
أَخْبَرَهُ
أَنَّ نَافِعَ
بْنَ جُبَيرٍ
أَخْبَرَهُ عَنْ
عُثْمَانَ
بْنِ أَبِي
الْعَاصِ
أَنَّهُ
أَتَى
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ
عُثْمَانُ
وَبِي وَجَعٌ
قَدْ كَادَ
يُهْلِكُنِي
قَالَ
فَقَالَ رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
امْسَحْهُ
بِيَمِينِكَ
سَبْعَ مَرَّاتٍ
وَقُلْ أَعُوذُ
بِعِزَّةِ
اللَّهِ
وَقُدْرَتِهِ
مِنْ شَرِّ
مَا أَجِدُ
قَالَ
فَفَعَلْتُ
ذَلِكَ
فَأَذْهَبَ
اللَّهُ
عَزَّ
وَجَلَّ مَا كَانَ
بِي فَلَمْ
أَزَلْ آمُرُ
بِهِ أَهْلِي وَغَيْرَهُمْ
Osman b. Ebi'l-Âs(r.a)'dan
rivayet edildiğine göre;
Kendisi (bir gün
rahatsızlığından dolayı) Rasûlullah (s.a.v.)'in yanına varmış. Osman (başından
geçen hâdiseyi anlatırken şöyle) dedi:
Bende bir ağrı vardı,
neredeyse canımı alacaktı, Nebi (s.a.v.):
"Bu ağrıyan yeri
sağ (el)inle yedi defa ov (ve her defasında):
'Duyduğum ağrının
şerrinden Allah'ın izzet ve kudretine sığınırım' diye dua et" buyurdu. Ben
bunu yaptım, Aziz ve Celîl olan Allah bendeki olan (bu ağrıy)ı giderdi. (O
günden beri) aileme ve başkalarına sürekli bunu tavsiye ediyorum.
İzah:
Buharî, meğâzî,
fedâilü'l-Kur'an, tib; Müslim, selâm; İbn Mâce, tıb; Muvalta, ayn; Ahmed b.
Hanbel, VI, 104, 114, 124, 256, 263.
Bu dua Hz. Nebi
tarafından öğretilen, tesiri kesin ve emniyetli dualardan biridir. İnsanların
yaptıkları ilaçların ve uyguladıkları tedavi yöntemlerinin insana güven
verebilmesi için çeşitli deneme safhalarından geçmeleri ve yan tesirleri olup
olmadığının iyice bilinmesi gerekir. Bu bakımdan insanların uyguladıkları
tedavi usûllerine her zaman aynı derecede güvenilemez. Hz. Nebi'in vahye
dayanan tedavi usûlleri ise her zaman aynı derece şifalı ve emniyetlidir.
Mevzumuzu teşkil eden
hadis-i şerifte öğretilen tedavi usulü de böylesine tesirli ve güvenilir bir
tedavi usulüdür. Çünkü içerisinde, neticeyi, yegâne şifa verici olan Allah'a
havale etme, onun izzet ve kudretine sığınma ifade eden kelimeler vardır.
Bu duanın tekrarı maddi
ilaçların tekrarı gibi hastalığın daha çabuk şifa bulması bakımından daha
faziletlidir. Bu tekrarın yedi defa olmasındaki hikmet tek sayılardan olan yedi
sayısının özelliği ile ilgilidir.